Dag 7 Flaggstaff- Grand canyon helicopter vlucht - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Rob en Irene Linders en Spaans - WaarBenJij.nu Dag 7 Flaggstaff- Grand canyon helicopter vlucht - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Rob en Irene Linders en Spaans - WaarBenJij.nu

Dag 7 Flaggstaff- Grand canyon helicopter vlucht

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob en Irene

10 September 2016 | Verenigde Staten, Flagstaff

a New day with new dreams..... vandaag gaan we naar Grand canyon. Eerst eens kijken of het mogelijk is om de vlucht te verzetten en dan door de Canyon tuffen om te genieten van dit immense wereldwonder. Bleek toch nog wel een stukje rijden. ( anderhalf uurtje) Maar heel eerlijk .... daar worden we niet warm of koud van. Onderweg nog gestopt een lekker bakkie pleur. Eenmaal in de buurt van de helicopter haven begon het toch wel allemaal te kriebelen. Auto geparkeerd en naar binnen. Meteen aand e buurt en uitgelegd wat we wilden. Nou dat zou geregeld. U kunt een filpje gaan kijken en daarna kunt u fladderen, bent u daarmee akkoord. Ja dat lijkt me wel. Maar pfff daar hadden we niet op gerekend in dit tempo. Toch maar doen dan. Na een informative filmpje zaten we al in de helicopter. Kei vet!! Headsetje op en weg waren we. Maar wat een indruk heft dit gemaakt. Grand Canyon is al inmens als je erlangs rijdt, maar vanuit de lucht is dit nog veel groter als je zou verwachten. prachtige uitzichten en verschillen van de Canyon te zien van boven af. De Colorado dramt door de rotsen een weg. Kleurverschillen van de stenen. En de mooie muziek in het ijzeren vogeltje spelen ook mee natuurlijk. Stevie Nicks begeleidde ons op deze vlucht met een nummer wat heel veel specialer is geworden dan dan het vooraf was. Het vliegen zelf was echt relaxed. Zelfs Irene kon gewoon lachen onder de vlucht....heeeel zeldzaam moment!! Na een klein half uurtje stonden we weer op de grond. Adrealine nog nabonzend in ons lichaam en nog vol enthousiasme. Na binnen waar we uiteraard de toeristische foto hebben gekocht. En daarna effe ergens op ons gemakkie koffie gedronken om alles eens langzaam te laten bezinken. Wat een avontuur. Een echte aanrader. Bin there done that!!
Nadat alles weer enigzins normal was geworden zijn we met de auto langs de Canyon gereden. Wat zeker ook mooie vergezichten opleverde. Een kayaktochtje op de Colorado hebben we maar niet gedaan......ergens houdt het op. op weg naar huis besloten om de dag goed af te sluiten en ergens lekker te gaan eten. Dat hebben we gedaan. Lekker steakje. Daarna nog iets gedronken in de plaatstelijke brouwerij. Ook erg gezellig tussen de biertanks staat de bar. Erg LEAN.....haha en daarna terug gewandeld naar ons hotelletje waar we nog lang droomden over deze dag. Een dag met een sterretje zegt os Angeliek....

• 12 September 2016 - 07:45

Angelique:

Dat lijkt me zeker een dag met een sterretje!