Dag 1 in Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Rob en Irene Linders en Spaans - WaarBenJij.nu Dag 1 in Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Rob en Irene Linders en Spaans - WaarBenJij.nu

Dag 1 in Yosemite

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Rob en Irene

04 September 2016 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Door tijdsverschil en lange reis waren we bij aankomst kapot. Wel ff gegeten in Mexicaans restaurant in San Bruno maar daarna plat en gelijk vertrokken. Vandaar om 5u smorgens klaar wakker en om 6u vertrokken voor onze 2weken rondreis door california, Neveda, Utah en Arizona.
Richting Yosemite national park. Prachtige reis de stad uit en eenmaal in Yosemite nog imposanter ...
Gebied is 3000 km2 en grootste stuk door heen gereden en uitstappen bij adembenemende uitzichten. Dit gebied ligt aan de westflank van de Siërra nevada en is ontstaan door gletsjers. Vooral de granieten bergketens zijn prachtig. We wilden naar t gebied van de sequoia bomen maar helaas was deze afgesloten. Door enorme drukte van toerisme en locals ( t is zondag ) besloten om verder te gaan met de auto en niet n wandelroute te pakken. 4u door heen gereden en genoten van de wildernis en mooie uitzichten. Nog even spannend of we niet stil zouden komen te staan want er was geen tankstation te bekennen...maar gered en uitgekomen bij Mono lake. Daar even n korte rust pauze en genieten van t mooie uitzicht over mono lake. Daar kijken wat vervolg van de reis zou zijn en besloten te rijden naar het dorpje Bishop. Dorp in n mooie vallei bekend van de vele cowboy films. Goed hotel maar helaas prijzig. Tis zondag en Labour day dus cashen.....;) maar dat gaan we morgen terug verdienen in las Vegas ;-)
We gaan vandaag naar las Vegas rijden door death valley. We zijn weer vroeg op (5u in de ochtend ) omdat ons lichaam zegt dat dit n normale tijd is ....
Zin in dag 2.....

• 05 September 2016 - 15:04

Inge:

Wow, dag 1 en nu al zoveel moois... Top!

• 05 September 2016 - 17:56

Agnes:

Genieten dus. Goed zo. Pas je wel op dat je in Death Valley niet zonder benzine komt te staan. 'k zou ook een voorraadje water mee nemen